Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Prvi koraci - strategija otvaranja

06/12/2005

"... Karta uvedena kao izvor ostaje izvor sve dok je u igri, što znači da je svaka druga namena koju ova karta ima uglavnom bespovratno izgubljena..."

 
 

Slovenske mitologije u Izvorima ima:

premalo

taman koliko treba

suviše

nisam probao igru

 
 

Tekstovi

 
 

Napredni nivo

 
 

Strategije - Postanite bolji igrač Izvora magije

 
 

IM Tim, 25/11/2008

Da se podsetimo kako je to izgledalo na samom početku, dok se sa nestrpljenjem očekivao izlazak prve edicija igre Izvori magije. Tekst koji sledi je minimalno izmenjen kako bi odgovarao trenutnom stanju igre, i usput predstavlja još jednu kartu koja će biti reprintovana u Trećoj ediciji.

Fric, 6/12/2005

PRVI KORACI – STRATEGIJA OTVARANJA

Ovaj... moram da priznam da su me stavili u nezgodnu situaciju. Mislim, znam da je moje zaduženje pisanje tekstova o strategijama Izvora magije, imam čak i par odličnih ideja... ALI NAKON IZLASKA IGRE! Kako da pišem o strategijama, ako nema karti na koje mogu da se pozovem? Kažu, interesovanje je veliko... pa dobro, drugari... moraću da pokupim tastature ovim mrežarima i ostavim ih da tako uređuju sajt... Šta je, tu je, počeću sa par osnovnih koncepata.

Kada sam pozvan da se priključim razvojnom timu igre Izvori magije, moram da priznam da sam bio skeptičan. Ekipa je imala ideju da napravi savršenu kartičnu igru ispravljanjem ograničenja najpoznatijih svetskih igara ovog tipa. Igrao sam ih (sve), i nisam uviđao ograničenja. Ipak sam se pridružio, da ne izgubim družinu za kartanje... Ono što me je oborilo sa nogu bio je tako jednostavan, a opet genijalan početni koncept: svaka karta mora da radi bar dve stvari. Kako? Onda su mi pokazali...

– Igranje bića ili magija mora da se plati. Plaća se aktiviranjem izvora mane.

– Dobro, drugari, taj koncept mi je već poznat...

– Sačekaj i saslušaj dalje. Svaka karta je izvor...

– ?...

– ... ali i potencijalna opasnost.

– ???

"Evolucija, a ne revolucija", kako ostali vole da kažu... Da vas ne zamaram promo rečenicama koje su ispaljivali kao navijeni, bilo je prosto, ali prosto genijalno. Priznajem sada, bio sam ljut i ljubomoran što se ja nisam setio toga (ali nema veze, bar ih derem u kartanju...). Kako to izgleda u praksi? Čitaj dalje, druže...

DEO I: Otvaranje

Za razliku od većine ostalih igara ovog tipa, najteži korak je prvi. Vučeš 7 karti iz svog špila, i partija počinje. U ruci držiš 7 pretnji, ali znaš da ćeš odmah morati da se oprostiš od jedne. Zašto? Pa moraš da je uvedeš u igru kao izvor! Kako? Okrenutu naopako. Karta uvedena kao izvor ostaje izvor sve dok je u igri, što znači da je svaka druga namena koju ova karta ima uglavnom bespovratno izgubljena. Sada je njena jedina namena da proizvodi magijsku energiju (manu) kojom se mora platiti igranje ostalih karata.

Evo kako izgleda ista karta uvedena u igru kao promena, ili uvedena u igru kao izvor, i to izvor tipa Grob koji daje crnu manu, što važi za svaku kartu crne boje (zaokruženi su najbitniji delovi karte u oba slučaja, što ću objasniti):

 
dva lica karte: promena i izvor
 

Dakle, karta (simboličnog imena Dva Lica Noći) uvedena u igru kao promena ima tri bitna elementa: svoje ime, svoj tip (promena) i tekst koji govori što ta karta "radi" dok je u igri. Mana cena je napisana u gornjem levom uglu (brojevi ispred simbola), i bitna je samo dok je karta u ruci - ona govori koliko "košta" da se ta karta odigra.

Ista karta uvedena u igru kao izvor (igranje izvora je "besplatno") ima samo jedan bitan element: veliki mana simbol koji govori o vrsti mane koju ovaj izvor proizvodi.

Neuvođenje izvora u prvom krugu ravno je samoubistvu. Ako nemaš izvora, ne možeš odigrati ništa! A imaš pravo da uvedeš samo jedan izvor po potezu. Znači, nešto iz ruke mora da leti u ovom, ali i u sledećem potezu, pa i onom nakon njega (dalje zavisi od koncepta špila kojim igraš, ali je pravilo da sa malo izvora možeš igrati samo jeftine magije). Ali, čega se odreći? E, napokon dolazimo do moje teme, koja bi trebalo da se zove...

DEO II: Strategija otvaranja

Osnovno pravilo otvaranja je jednostavno: u prvim krugovima kao izvore uvodiš skuplje karte, kako bi mogao da platiš igranje onih jeftinijih. Zato je gorepomenuta karta na početku dobar kandidat za izvor, jer njena cena od ukupno 4 mane govori o tome da je ne možeš odigrati kao promenu pre 4. poteza.

U kasnijim potezima, uvodiš u igru sve zakasnele pacere kao izvore, kako bi napokon odigrao kartu koja ti dobija partiju. Ništa mana screw, ništa žrtvuj dva bića da uvedeš čudo... svaka karta u tvom špilu je pretnja ako ti poželiš tako. To je sasvim dovoljno znati za početak, i ovde bih mogao i da završim tekst, ali bilo bi malo glupo. Zato ću, druže, pokušati da ti objasnim neke "male tajne velikih majstora kuhinje"...

DEO III: Male tajne velikih špilova - lakše otvaranje

S obzirom da nema ruke sa kojom ne možeš početi igru, termini nekih drugih igara kao što su zamena ruke ili sideboard potpuno gube smisao (i zato ne postoje)... Tvoj špil mora da sadrži odgovore na sve potencijalne pretnje, u onoj meri u kojoj je to moguće. Dobri špilovi Izvora magije prave se uključivanjem tzv. uslovnih karti, tj. karti veoma korisnih samo u određenim situacijama. Na primer, kada ja igram crnim špilom ponekad uključujem karte specijalizovane za ubijanje neprijateljskih (žutih ili zelenih) bića po nižoj ceni ili uz neki dodatni efekat. Ako igram protiv špila neke druge boje, bar ne razmišljam šta ću uvesti kao izvor. Naravno, ne treba preterati sa ovim "specijalizovanim" kartama, jer želiš da tvoj špil radi protiv svakog protivnika...

Svakoj boji dostupne su neke uslovne karte, pa ti je to, druže, jedna informacija za razmišljanje. Druga su tzv. karte trenutka. Postoje karte koje su savršene za početak partije, ali skoro potpuno besmislene kada ona odmakne. Prva koja mi pada na pamet je Elektrifikacija, plavo iznenađenje koje kaže "Spreči odabranu magiju ako njen igrač ne doplati jednu bilo koju manu". U prva dva-tri poteza, ova karta je smrt (ima praktično isti efekat kao trostruko skuplja Antimagija). Kasnije najčešće jednostavno "ne radi". Idealan kandidat za uvođenje kao izvor u kasnijim potezima.

Neke druge karte su moćne ali skupe, pa je logično da ih uvodiš kao izvore na početku. Ovo sam ponovio samo kako bih ti dao jedan prijateljski savet – ako je najskuplja i najbolja karta u tvom špilu prisutna u jednom jedinom primerku, možda je ipak bolje da je NE otpišeš tako lako. Partija će možda potrajati...

Mislim da sam ovim iscrpeo sve informacije o strategijama koje ti mogu dati pre izlaska same igre. Kad budeš znao koje sve karte postoje, druže, tek onda ćemo pričati ponovo...

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com