Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Vukovi!

19/08/2007

"... Svako ko se opredelio za početni špil „Vučje carstvo“ verovatno zna šta želi od svog špila: čopor agresivnih, dobro organizovanih vukova koji će pojesti sve pred sobom!..."

 
 

Da li čitate tekstove na sajtu?

Čitam sve tekstove!

Samo najzanimljivije

Retko čitam tekstove

Uopšte ih ne čitam

 
 

Tekstovi

 
 

Napredni nivo

 
 

Špilovi - Napravite bolji magični špil

 
 

28/2/2006

PREPRAVITE SVOJ POČETNI ŠPIL - VEOMA VATRENE MISLI

Varijanta I

“Vulkan je moj suđeni dom,
al’ ne mogu biti srećan u haosu tom.
U glavi mi gospodari lom,
redovno i nemilosrdno me udara grom.
Goruća duša mi je puna jada,
laboratoriju u vazduh dižem odvajkada.
Od upornog i vatrenog rada,
izgore mi duga i negovana seda brada.
Znam da ću negde zabrljati,
i da će eksplozija tavanicu zaprljati.
Da sa pronalascima završim svim,
i da od mene ostane samo dim…”
Tužbalica setnog Alhemičara

Kao što vidite, teško je kontrolisati Bes Plamena i ostati neoprljen. Da pokorite Vatru da vam bude samo dobar sluga (a ne rđav gospodar), predlažem da kupovinom dva početna crvena špila sastavite sledeći:

 
karta: Vatrene Misli



Bića (16)
4x Plamena Stihija
4x Kostolomac
2x Lažna Vila
2x Vrač Bauka
2x Orkozlob
2x Orkokrilci

Ostale magije (24)
4x Vatrene Misli
4x Sablja Lave
3x Krvožednost
2x Piromanija
2x Opsada
2x Oči Vatre
2x Kroćenje Kerbera
2x Vatrene Strele
2x Grom
1x Hodnik Senki

 

Izbor karata je ovakav, jer u formatu špila od 40 karata verujem da je najbolje zasuti protivnika sitnim, ali efikasnim bićima i mučiti ga kasnije skupim magijama, nego ga besomučno kontrolisati i ne ostaviti ništa za kasnije (pogotovo zato što borba početnih i prepravljenih špilova zna da upadne u stanje ravnoteže u kome samo gomilate bića i magije, a niste u mogućnosti ni da pobedite, ni da izgubite). Samo zbog toga su iz preliminarnog izbora ispale karte tipa Oluja, Stena Lave, Vrtlog, Bes Dajboga…

Evo proročkog predviđanja potencijalnog toka partije igrane ovim špilom:
1. krug – igrate Orkokrilca ili Orkozloba;
2. krug – uništite protivnikovo biće Gromom ili Sabljom Lave; ili još bolje promenite Orkokrilca ili Orkozloba oreolima Krvožedost ili Oči Vatre;
3. krug – stičete prednost uvođenjem Kostolomca ili Vrača Bauka, čime obezbeđujete uništavanje protivnikovih bića, ali i smanjivanje njegovog ukupnog života;
4. krug – igrate Lažnu Vilu ili, ako je put čist, zveknete ga Plamenom Stihijom. Još bolje igrate riskantnu Opsadu, koja duplira svaku štetu koja se nanese;
5. krug – sada počinje zabava. Na raspolaganju vam je Piromanija da se rešite svega nepoželjnog i omogućite nekom jakom (do sada sigurno promenjenom) biću da isuši protivnika. Vatrenim Mislima dokažite mu da je vrag odneo šalu, i dovršite ga skupo plaćenim, ali čuvanja vrednim Vatrenim Strelama.

Ključna karta ovakvog špila je Opsada. Pogledajte samo sledeće kombinacije:

Opsada + Grom = 40 štete kome god i kad god vi hoćete (“Zgromi me nešto!?!”)
Opsada + Sablja Lave = 60 štete kome god vi hoćete (“Preseče me nešto, ovde kod srca…”)
Opsada + Vatrena Stihija = 80 štete iznenada (“Lele, odakle li ovaj dušmanin iskoči?”)
Opsada + Piromanija = 80 štete da rasporedite kako vam se sviđa (“Kume, izgore mi kuća!”)
Opsada + Vatrene Misli = 100 štete direktno u protivnika (“Joj, al’ me ošuri nešto. Oćelavih!”)
Opsada + Vatrene Strele = mnooogo štete (“’Oćeš zolju, sine… da ga dokusuriš?”)

Onima koji više vole uništavanje izvora predlažem da pročitaju ostatak teksta. Onima koji uz to vole i prženje bića i kontrolu uopšte, predlažem da se strpe i pogledaju predlog za špil od 60 karata koji će uskoro biti dostupan baš na ovom sajtu. Do tada, čuvajte svoju bradu…

NNK Heks, Sibirski Bojler

***

Varijanta II

“Voda ključa, zemlja se suši, šume gore, grobovi nestaju... samo je Vatra večna.”
Neka, Uništitelj nade

Vatra doista prži, ali u ovom špilu deblji kraj štapa (u ovom slučaju baklje) će izvući protivnik. Prethodna verzija se bavila bićima i direktnom štetom, ovaj špil će biti baziran na malo drugačijem pristupu igri. Velika prednost početnog crvenog je što sadrži magije koje se mogu ubaciti u bilo koju kombinaciju koja ima u sebi crvenu boju. Ovaj špil će se baviti najosetljivijom stvari u Izvorima magije, samim izvorima.

Koliko vam se puta desilo da jednostavno niste znali koje karte da se odreknete, da biste je ubacili kao izvor? Zamislite kako biste se osećali da vam je protivnik odmah sledeći potez uništi? E, pa, ovaj špil se upravo bazira na tom frustrirajućem principu – uništavanju izvora mane. Svaki izvor koji uništite protivniku znači da će on morati da se odrekne još bolje karte iz ruke kako bi ga “zamenio”, što opet znači da će imati sve manje opasnih opcija na raspolaganju. Evo spiska:

 
karta: Alhemičar


Bića (17)
3x Alhemičar
3x Divobradi
2x Crvena Ala
2x Lažna Vila
2x Ork Diverzant
2x Orkokrilci
2x Orkozlob
1x Bes Dajboga

Ostale magije (23)
4x Daleki Sjaj
4x Stena Lave
4x Sablja Lave
2x Vatrene Misli
2x Kroćenje Kerbera
2x Oluja
2x Vatrene Strele
2x Grom
1x Vrtlog

 

U ovom špilu nema mnogo bića, čak i predlažem da slobodno sve orkove igrate kao izvore osim ako situacija nalaže drugačije. Ostala bića u špilu su tu zato što mogu da prežive Oluju, i da se nose sa sitnijim protivnikovim bićima (pošto ona skuplja neće ni stići da odigra). Alhemičari su rešenje za sve u ovom špilu; u poznijim potezima u partiji, u zavisnosti od situacije na stolu, možete videti šta vam je najpotrebnije i to vratiti sa odlagališta. Ako ste osakatili protivnika, pa ima malo izvora i još manje bića, vratite Stenu Lave; ako ima pregršt sitnih bića vratite Oluju, ako ima neko "masno" nezgodno biće, vratite Kroćenje Kerbera pa ga pošaljite na njega, ili Vatrene Strele pa ga se trajno rešite. U prva dva kruga najverovatnije nećete igrati ništa, a od trećeg kruga počinje pakao. Za protivnika, naravno.

Ako imate izbor između Oluje koja će uništiti dva 20/20 bića ili uništavanja protivnikovog izvora, uvek mu prvo uništite izvor. Možete sebi priuštiti da primite malo štete kada znate da će protivnik kasnije primiti mnogo više. Mali savet: pazite koji mu izvor uništavate – ako igrate protiv crnog uništavajte mu izvore koji na odlagalištu neće biti bića, da ne biste "pumpali" Crnu Alu i slične. Nemojte se brinuti, ako vam protivnikova sitna bića nanose štetu u početku, čuvajte Gromove i Sablje Lave za prave pretnje. Ako vas nerviraju oni Anti-Crveni vitezovi, tu je naša nova najbolja drugarica Lažna Vila. Za 4 mane 10/50 artefakt biće koje je i Letač – savršena odbrana! Ona je ultra korisna i protiv silnih letača, jer samo najopakiji zmajevi i plavi Gospodarev Duh imaju snagu 50+. Preko dvadeset vradžbina u ovom špilu vam omogućavaju da kada uvedete Crvenu Alu ubrzo završite partiju. Tu je i jedan Bes Dajboga, kao potencijalni egzekutor u slučajevima kada se protivnik zabunkeriše bićima, a ima malo života. Ako ništa od ovoga ne prođe, jedne Vatrene Strele od “mnooogo” štete će sigurno završiti partiju u vašu korist. Ovaj špil ipak zahteva malo iskustva u igranju, jer treba znati “stići i uteći i na strašnom mestu postojati”. U suštini, stil i taktika kojom igrate ovaj špil zavisi od protivnika i njegovog načina igranja. Jedan univerzalan savet za sve one koji ne znaju kako da se reše nezgodnih promena – uništite protivniku izvore, jer većinu zaista ozbiljnih promena može odigrati samo ako ima bar četiri izvora. Uz malo sreće i pravu taktiku, završićete partiju pre nego što se ovo dogodi.

Pošto je izašla baza karata, predložiću još neke karte koje bi bile savršene za ovaj špil. Prvo mesto dele Ključale Reke i Spržena Zemlja. Šta reći više? Uništenje. Izvora. Totalno. Ove karte će naterati vaše plave ili žute protivnike da čim sakupite 4 mane počnu da se preznojavaju u iščekivanju usuda. Naravno, ako igrate protiv zelenog, njih ubacite kao izvore. Takođe, Malj Gromovnika je izuzetno korisna karta. Em prži bilo biće, bilo protivnika, em je vradžbina (koja čini Alu veoma srećnom), em je možete koristiti X puta, jer je svaki put možete vratiti u ruku (čak i bez pomoći Alhemičara). Zgodan je i Feniks, koji osim što je letač predstavlja i reciklirajuću Oluju, a uz malo znanja i ukupno 8 mana može naneti čak 40 štete u jednom potezu svim bićima koja ne lete. Mala napomena: Malj Gromovnika i Feniksa možete vratiti u ruku sa odlagališta samo u koraku pripreme, pre nego što vučete kartu. Ako želite da pojačate agresivnost špila, tu je Zmaj Srca Zemlje. Jeste da traži žrtvovanje dva izvora, ali, zbog koncepcije špila, kada on bude mogao da napada vaš protivnik će imati isti broj izvora kao i vi. He he he he... Postoji još milion kombinacija koje možete primeniti, bilo da želite da pojačate kontrolu putem uništavanja izvora i bića, bilo da želite brzinu i silu, jer takva je vatra: večno promenljiva i večno razarajuća.

Atrian, samoproklamovani Uništitelj nade

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com