Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Nac part I: D-rafting sa najboljima

5/10/2007

"... Ovo je jedan od najdužih tekstova na IM sajtu!..."

 
 

Citiranje pesnika u propratnom tekstu na karti:

podržavam

ne podržavam

 
 

Tekstovi

 
 

Osnovni nivo

 
 

Špilovi - Napravite bolji magični špil

 
 

Rikanis, 1/11/2006

PLEMENSKI RATOVI: JEDAN ZMIJSKI DODIR

Ovaj tekst baviće se jednim neobičnim plemenskim špilom u čijem sastavljanju sam zaista uživao i još uvek uživam (jer je daleko od gotovog). Objasniću ideje koje su me vodile, i skrenuću vam pažnju na nedostatke koje ovaj špil ima u u trenutnoj verziji. Na samom kraju ću vas zamoliti da se uključite i date sopstvene predloge o načinu na koji se ovi nedostaci mogu ispraviti, kako bi ovaj špil zaista proradio.

Ovaj tekst je verovatno prvi u seriji tekstova o “nestandardnim” plemenskim špilovima. Skoro svaki igrač će sastaviti svoju verziju vilenjaka, čarobnjaka, vojnika, orkova ili zombija, jer se čak i početni špilovi bave ovom temom. Međutim, koliko igrača će zaista sastaviti vampire, ptice, zmajeve ili zveri? Ili zmije? Zmije... (siktanje u pozadini) ... su baš onaj špil koji me posebno zanima. Razlog ovolikog interesovanja za plemenske špilove je poseban: od danas, uvodimo još jednu zanimljivu varijantu Izvora magije, u kojoj za sada možete uživati sa svojim prijateljima, a u budućnosti možda i na turnirima. Ova varijanta se zove kao i nova edicija: Plemenski ratovi.

Pravila su identična svim varijantama 1na1 ili igre za više igrača, uz samo jedan izuzetak: svaki špil mora sadržati minimalno 24 bića istog tipa u 60 karti. Ovo u praksi znači da vaš špil može imati 60 ili više karti, sa 24 ili više karti bića koje dele bar jedan tip. To garantuje izostanak “teške kontrole”, koja u špilu ima svega nekoliko bića, jer takvi špilovi nisu dozvoljeni u Plemenskim ratovima – svaki igrač mora imati bar 24 bića istog tipa u špilu. Ako ste se oduvek pitali da li su orci jači od vilenjaka ili da li čarobnjaci mogu zaustaviti brze vojnike, evo prilike da proverite u praksi. Jednostavno se dogovorite sa prijateljima da špilovi kojima igrate poštuju ovo ograničenje, i zabava može da počne.

 
karta: Nemušti Poziv Naš prvi zadatak je i jedan od najtežih koje mogu da zamislim. Zašto? Na ovo bih odgovorio još jednim pitanjem - zašto smo se opredelili baš za minimum od 24 bića istog tipa? Zato što je to najmanji broj koji dozvoljava mogućnost da današnji špil uopšte bude sastavljen. Jer, Izvori magije do sada imaju tačno 6 različitih bića čiji tip je Zmija, što znači da bukvalno sva štampana bića ovog tipa moraju da se nađu u špilu u po 4 primerka! Ovo isto važi i za psihogene, čiji špil je moguće sastaviti samo dodavanjem Svačijeg Prijatelja. Sastav bića u ovom špilu se, dakle, ne dovodi u pitanje, jer su sve 24 zmije obavezne. Ovo takođe znači da ovaj špil mora biti dvobojan, jer su sve zmije zelene ili crne. Evo napokon trenutka u kome je neformalno najgora karta prve edicije neizbežna! Na ovo se prirodno nadovezuje još par stvari, od kojih je glavna vradžbina Nemušti Poziv. Bez ove karte, verovatno bi bilo potpuno besmisleno sastavljati zmije sa obzirom na kvalitet bića koja su na raspolaganju, ali ova karta praktično pokreće ovaj špil.
 

Postoje samo dve zaista kvalitetne zmije, koje će mesto nalaziti i u mnogim drugim (“neplemenskim”) špilovima, dok će ostale veoma često ulaziti u igru isključivo kao izvori. Vodena Zmija će poremetiti odnos snaga zelene i plave, gde je plava do sada prilično ubedljivo dominirala, dok će Proždrljivac svoje mesto naći u mnogim zelenim špilovima kao dobro biće i još bolji način vuče dodatnih karti. Vodena zmija je istovremeno i najjeftinija zmija, jer se igra za samo dve mane, što nas dovodi i do prvog ozbiljnog problema ovog špila: suviše skupa bića. U proseku, jedna zmija u ovom špilu košta tačno 3,5 mana (zanemarimo boju). Ovo znači da najčešće do 3. ili 4. poteza neću odigrati nijednu, što je izuzetno loše. Kako rešiti ovaj problem?

Moguća su dva smera: ubaciti što više jeftinih načina mana ubrzanja, ili prve poteze prepustiti protivniku uz što više karti koje će rešiti rane pretnje koje on uvede u igru. Moja trenutna ideja je uraditi obe stvari. Za mana ubrzanje u ovom špilu koristim Bujan Drvo, što je verovatno prilično nekonzistentna taktika jer ovaj oreol često ne dolazi u prvoj ruci. Možda bi i neka Spektra bila pravi dodatak zmijskom špilu? Kasnije, Pošumljavanje pronalazi zakasnelo Bujan drveće i uvodi ga u igru kao izvore. Za “rešavanje problema” koristim neke prilično nestandardne načine. Samopovređivanje je oreol sa duplom namenom – njime mogu eliminisati neko protivnikovo rano biće, ili kasnije omogućiti Proždrljivcu da mi sigurno vuče dodatnu kartu po potezu. Zlokobni Oblaci rešavaju sva najsitnija bića, a mogu ih igrati i u drugom potezu kada uglavnom nemam sopstvenih bića u igri. Teror Mraka ili Pomračenje Svesti su logična dopuna ovim kartama, ali trenutno zastupam mišljenje da je za ovaj špil mnogo bolja Neprirodna Glad, kako bih uz eliminaciju bića efikasno vraćao bar deo života koje mi Zmije Zloslutnice tako nemilosrdno ispijaju, uz svesrdnu pomoć protivnika koji obično ne okleva da napada već od prvog poteza. Kako su ovo sve vrlo ograničeni načini eliminacije bića (rešavaju isključivo bića čija izdržljivost nije veća od 20), mislim da mi treba i nešto mnogo jače... trenutno isprobavam kako zaista radi Senka Straha, i moram da priznam da sam prilično zadovoljan prvim rezultatima.

Treći potez u svakoj partiji (ili drugi, uz Bujan Drvo) rezervisan je za Nemušti Poziv, koji će se nakon toga vraćati u moju ruku sa svakom odigranom zmijom. Dugo sam razmišljao o načinu da pojačam ove sitne zmijice, i nisam našao bolju ideju od Lažnog Vođe. On je još jedan način vuče dodatnih karti, koja je u ovom špilu zaista odlična (Nemušti Poziv, Proždrljivac, Lažni Vođa). Dodajte ovome i Trampu, i pokušajte da shvatite njenu neverovatnu interakciju sa Nemuštim Pozivom – možete žrtvovati jedno simbol-biće kako biste vukli dve karte, ili odbaciti sam Nemušti Poziv na odlagalište bez žrtvovanja ako je on u dve karte koje biste vukli.

 
Proždrljivac Trampa dobro radi i sa Kamuflažom, mojom poslednjom idejom ubrzavanja ovog špila. Još uvek nisam potpuno siguran koliko je ovo zaista dobro rešenje, ali tri stvari mu govore u prilog: 1)Kamuflaža omogućava jeftino biće koje može biti žrtvovano, 2)to biće se može igrati kao iznenađenje kako bi pomrsilo konce nekom protivnikovom biću koje napada, i 3)Kamuflaža, uz sigurno simbol-biće, može spasiti neko bitnije biće od Terora Mraka ili Pomračenja Svesti – ako protivnik odigra Teror Mraka, moje biće će postati crno, a ako odigra Pomračenje, ubaciću simbol-biće i žrtvovati njega. Vrzino Kolo se pokazalo kao još jedna odlična karta za ovaj špil, koji u drugom potezu često nema šta da radi, a Netrpeljivost brzo rešava drugu polovinu sličnih problema. Poravnanje može uspešno zameniti bilo koju od ove dve karte.
Sablja sa Očima je više skretanje pažnje protivnika, jer će uništavanjem ovog artefakta protivnik najverovatnije ostaviti u životu jedan mnogo bitniji – Lažnog Vođu koji sledi.
 

Ipak, najvažnije je da se Sablja sa Očima besplatno vezuje za zmiju koju poslednju uvedem u igru – ovaj špil teško ima višak mana da plati bilo kakvo opremanje. Kao još jedan način pojačavanja bića, u špil je ušla i Sloga.

 
Spisak špila
# Zeleno-crne Zmije v1 R
Bića (27)
4 Mrtva Šarka O
4 Proždrljivac Z
4 Grobočuvarka S
4 Sklupčana Zmija O
4 Zmije Zloslutnice O
4 Vodena Zmija S
3 Lažni Vođa Z
Ostale magije (33)
4 Nemušti Poziv S
4 Neprirodna Glad O
4 Trampa S
4 Bujan Drvo O
4 Samopovređivanje O
3 Kamuflaža O
2 Senka Straha S
2 Pošumljavanje S
2 Sablja sa Očima S
2 Sloga O
2 Zlokobni Oblaci O

Priznajem da mi sve ovo još uvek deluje prilično nezavršeno, ali ovde uskačete vi. U narednih par nedelja testiraću ovaj špil što više i pokušati da ga dovedem u pravu formu, a očekujem i vašu pomoć u ovome. Pišite nam na mail sa predlozima šta treba ubaciti a šta izbaciti, a ja ću pokušati da isprobam u praksi što više vaših predloga. Kada procenim da je špil gotov, napisaću novi tekst u kome ću analizirati vaše predloge, objasniti šta je prošlo i zbog čega, a šta nije bila sjajna ideja i zbog čega. Takođe ću istaknuti završnu, dobro testiranu listu ovog špila. Ako vam se svidi ova ideja kooperacije, nastavićemo dalje – ima još dosta potcenjenih rasa koje čekaju na špil u kome igraju glavnu ulogu...

Nemojte se ustručavati da predložite i neke radikalne izmene. Treba li dodati treću boju u špil? Da li bi plava bila pravi izbor sa promenom poput Ravnoteže? Da li ovaj špil može da se izbori sa velikom količinom karti koje u svojoj ceni traže dve obojene mane? Treba li ubaciti karte poput Stampeda kao rezervni plan za finiširanje? Kućni Prag kao način stvaranja još veće količine zmija?

 

Svaka ideja je dobrodošla, ako je dovoljno dobro obrazložite. Dakle, nemojte slati samo spisak karata koje treba ubaciti/izbaciti, već se potrudite da objasnite i zbog čega. Ne obećavam nagrade, ali su moguće ako bude zaista dobrih ideja.

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com