Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Opremi, promeni i napadaj

12/02/2006

"... Glavna i osnovna stvar prilikom sastavljanja nekog špila je, naravno, da imate početnu ideju o tome šta vaš špil treba da sadrži i na koji način da porazi protivnika..."

 
 

Vaša omiljena boja u igri je:

Žuta

Plava

Crna

Crvena

Zelena

 
 

Tekstovi

 
 

Osnovni nivo

 
 

Pravila - Tekstovi o pravilima Izvora magije

 
 

Atrian, 24/5/2006

NEKE SPORNE SITUACIJE

Pozdrav igrači Izvora magije. Odavno se nismo videli, i to ne zato što ja nisam hteo, već jednostavno nije bilo potrebe za tim. Kada pogledam članak “Sve o Brdskoj Streličarki”, u kome sam vam objašnjavao šta je to izvor i kako se koristi (preporučujem svim novim igračima), pa razmislim o čemu ću pisati sada, shvatam da smo prešli veliki put zajedno. U to ime, hajde da se još jednom otisnemo u dubine pravila igre.

Sečivo (ne baš) Lažnog Života

Za ovih 4-5 meseci, ova karta se pokazala kao jedna od najboljih i najupotrebljivijih. Bilo da igrate crveno/žutu agresivu, bilo crno/plavu kontrolu, uvek ima mesta za jedno Sečivo. I baš iz tog razloga, najviše spornih situacija može nastati upravo oko njega. Pre nego što krenemo sa konkretnim primerima, da se podsetimo malo pravila vezanih za opremanje. Opremanje se igra kao vradžbina, što znači da ga možete igrati samo tokom glavnih faza svog poteza, kada je niz prazan i kada imate prednost. Takođe, možete opremiti samo biće koje vi kontrolišete – ne možete opremiti protivnikovo biće, pa čak ni biće člana svog tima u varijantama za više igrača. Kada opremljeno biće ode na odlagalište, oprema ostaje u igri spremna da bude vezana za neko drugo vaše biće. Biće opremljeno Sečivom, pored pojačanja snage, i mogućnosti da vam dodaje život, dobija i osobinu Razbijač.

 
karta: Vitez Zlatnog Krsta Kada biće sa osobinom Razbijač nanese dovoljno štete da ubije bića koja ga blokiraju, sav višak štete možete rasporediti pravo na branioca i skinuti mu život. Ali, šta se dešava ako ja u igri imam recimo crveno biće koje je opremljeno Sečivom, i čija je snaga 90 (recimo da sam opremio Ork Bandu) i napadam protivnika koji Bandu blokira Vitezom Zlatnog Krsta (Anti-Crn, Anti-Crven)? Razbijač i dalje mora rasporediti dovoljno štete da ubije bića koja ga blokiraju na ta bića, a ostatak se nanosi braniocu. Kako crveno biće može ubiti Anti-Crveno biće, pitate se vi? Pa, nikako. Caka je u tome da Razbijač mora rasporediti makar štetu jednaku izdržljivosti bića koja ga blokiraju na njih, što je u ovom slučaju 20. Igra će pogledati situaciju i videti biće sa izdržljivošću 20 kome je naneto 20 štete i reći :“U redu, ostatak štete ide pravo na branioca.” Međutim, kada se šteta razreši, osobina Anti - Crven će sprečiti tih 20 štete, a branilac će primiti 70 štete.
 

Još jedno zanimljivo pitanje javlja se kada biće sa osobinom Razbijač bude blokirano od nekog bića koje se nakon toga vrati u ruku vlasnika. To biće može imati osobinu koja mu ovo omogućava (Rosna Vila ili Maglovita Prikaza), ili može biti vraćeno u ruku nekim iznenađenjem poput Potiska. Šta se tada dešava sa štetom Razbijača? Ovo zavisi samo od trenutka u kome je biće koje blokira vraćeno u ruku. Ako se to desilo pre koraka borbene štete, Razbijač će svu svoju borbenu štetu naneti braniocu, jer više nema bića na koje mora rasporediti njen deo. Ako se, međutim, biće vrati u ruku u koraku borbene štete, kada šteta ode na niz, a pre nego što se razreši, Razbijač je već rasporedio obavezni minimum na biće koje ga je blokiralo. Kako to biće više nije u igri kada se šteta razreši, taj deo štete “propada” (sprečen je), a igrač prima samo onoliko štete koliko je prvobitno i bilo raspoređeno na njega.

Oko za oko, Besomar za Dželata

 
karta: Dželat Izgleda da će u ovom članku biti samo spektakularne karte i zabune koje one prave. Sada ćemo pogledati jedno od najboljih crnih bića i zabune koje nastaju sa njim. Dame i gospodo, predstavljam vam - Dželata! Ovo biće ima osobinu da samo svojim aktiviranjem uništi odabrano aktivirano biće. U jednom od prethodnih članaka sam vam objašnjavao niz i to da osobine koje su na nizu ostaju tamo, čak i ako ono što ih je stavilo na niz nije više u igri. Recimo da su u igri Dželat i Besomar, i da igrač koji kontroliše Besomara korisiti njegovu osobinu na Dželatu. Na niz će otići Besomarovih 30 štete, ali pošto se on aktivirao postao je ispravna meta za Dželata, koji sada može “uzvratiti udarac”. Osobina Dželata je sada na vrhu niza, i kada se razreši uništiće Besomara. Ovo neće pomoći Dželatu, jer je Besomarova osobina i dalje na nizu i kada se razreši ona će uništiti Dželata. Igra “pamti” poslednju poznatu informaciju o objektu koji više nije u igri kada se takva informacija traži. Oko za oko, Besomar za Dželata!
 

Dželat je najkorisniji za ubijanje napadača – oni će umreti pre nego što stignu da nanesu štetu. U koraku najave bića koja napadaju, sva bića sa kojima hoćete da napadnete se moraju aktivirati, i u tom trenutku postaju ispravne mete za Dželata. Ovaj glavoseča uništava odabrano biće u odgovarajućem položaju, i to može učiniti već na kraju koraka najave bića koja napadaju, koji je jako daleko od koraka borbene štete. Samo oprezna bića (koja se ne aktiviraju kad napadaju) mogu proći pored njega sa glavom na ramenima...

Memorija igre

Da vidimo šta smo do sada imali... Artefakt... Biće... Pa, red je na jednu od spektakularnih promena. Vučja Maska kaže da igrač koji je kontroliše ne može biti odabran magijama ili osobinama. Ni protivnikovim, ali ni sopstvenim. Ne može biti odabran, ni na jedan način. Ne može. Pošto smo razumeli da igrač koji kontroliše Vučju Masku ne može biti odabran magijama i osobinama...

 
karta: Dodir Smrti ... šta se dešava ako protivnik na njega odigra recimo Pogled Satira ili Dodir Smrti? Da li će sam protivnik morati da odbaci 2 karte, ili će mu magija biti sprečena, ili će možda samo dobiti 40 života koje igrač neće izgubiti? Šta se do vraga tu dešava? Pa ovako, recimo da je neko odigrao Dodir Smrti na igrača koji ima Vučju Masku. Ovaj igrač je neispravna meta te magije, kada na scenu stupa memorija igre. Ako igrač pokuša da uradi neku neispravnu radnju, igra 2 izvora po potezu, odbaci kartu ili žrtvuje biće bez razloga, igra će se umešati. Ona “pamti” poslednje ispravno stanje. Nakon bilo koje neispravne radnje, igra “vraća vreme” do poslednjeg ispravnog trenutka. To naravno ne znači da smo ugradili veštačku inteligenciju u karte, već da sami igrači pamte kako je bilo pređašnje stanje. U slučaju Dodira Smrti koji odabira igrača koji ima Vučju Masku, igra vidi da je to neispravna radnja i vraća igru unazad. Igrač vraća Dodir Smrti u ruku, deaktivira one izvore koje je iskoristio za plaćanje njegove mana cene, i ponovo dobija prednost.
 

Zbog 8*6 umesto 12*8

Kroz vaša pitanja koja nam šaljete i pitanja koja postavljate na forumu video sam i par stvari koje su na prvi pogled jednostavne, ali izgleda da stvaraju zabunu. One gornje brojke nisu nikakva Da Vinčijeva šifra, već mere karte kakve jesu, i kakve bi trebalo da budu da bi sve stalo na njih. Pokušali smo da tekst na karti bude što sažetiji i jezgrovitiji i da u što manje reči objasni šta karta radi. Zbog specifičnosti našeg jezika to je lakše reći nego uraditi. Pitanje je bilo vezano za Regeneraciju koja kaže "Ako ovo biće treba da bude uništeno, plati regeneraciju....." i bunilo vas je može li se regeneracija koristiti "na prazno", to jest i onda kada biće ne treba da bude uništeno? Pa naravno da može, jer je regeneracija efekat zamene koji mora biti aktivan pre nego što se razreši efekat koji on treba da zameni. Isto važi i za sprečavanje idućih X štete. Ovakvi efekti rade kao kao štitovi, koji će zaustaviti tu količinu štete ako do nje potom dođe, ili sprečiti uništenje ako do njega zaista dođe. Igrač koji kontroliše ovakve osobine sam bira kakvu i koliku štetu će sprečiti. Ako se šteta ne nanese do kraja poteza, ili biće ne bude uništeno do kraja poteza, ovi efekti prestaju da važe. Za ovakve detalje jednostavno nema mesta u podsetniku na karti, koji pokriva samo najčešće situacije...

Eto, toliko od mene za sada, vi nastavite da igrate i da postavljate zanimljiva pitanja, i lepo se provedite na predstojećem letnjem raspustu. Novi tekst na ovu temu očekujte tek po izlasku druge edicije, koja će sigurno doneti pregršt novih pitanja i nedoumica.

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com