Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

... I naravno slike

3/4/2008

... Dani Fantazije 2008 su prošli odlično, što ćemo vam, kao i prošle godine, najbolje predstaviti slikama...

 
 

Šta mislite o draftu/limitu?

Najzanimljiviji format

Zanimljivo i preskupo

Nisam probao, tek ću

Ne zanima me, igram samo gotovim špilovima

 
 

Tekstovi

 
 

Napredni nivo

 
 

Špilovi - Napravite bolji magični špil

 
 

Atrian, 23/4/2007

NOVA KARTA MEĐ' TRI DOBRA ŠPILA

Dragi igrači, još samo malo nas deli od ulaska u novo doba - Doba Saveza! U ovom članku ćemo se pozabaviti nekim vrstama špilova i nekim plemenima koja su bila manje zastupljena do sada. Slobodno možemo reći da smo najzanimljivije ostavili za kraj. Takođe, u špilovima koje ću vam danas predstaviti krije se jedna karta koja nam dolazi iz nove edicije. Siguran sam da će stari znalci odmah uočiti „nezvanog svata“, a za nove igrače, mali savet: potražite ga među bićima. Pa, da počnemo...

 
karta: Tri Sunca
Tri Sunca Vitora

Predstavljamo vam po prvi put špil koji se sastoji čak od ČETIRI boje, i koji je i pored toga skroz kompetitivan špil. Možda vas na prvi pogled zbuni to što je plava boja zastupljena samo sa jednom kartom i što crvena ima samo tri karte u ovom špilu. Verovatno mislite da je neka greška da se u špilu drži Mnogostrukost, kada nema izvora koji će omogućiti njeno odigravanje, ali pogledate li malo bolje videćete da se ovaj nesvakidašnji špil zasniva na promenama i manipulacijom istih. Velika raznolikost karata omogućava neviđenu zabavu, jer sa ovim špilom svaka partija je drugačija, i u isto vreme ga njegova nepredvidivost čini izuzetno opasnim za protivnika. U prvim potezima se igrač štiti kartama kao što su Biljarice i Rusalka Paprati, koje uspešno zaustavljaju ofanzivu agresivnih špilova, dok vam u isto vreme omogućavaju da nadoknadite gubitak karata iz ruke i ubrzate svoju mana proizvodnju.
 
 
Spisak špila
# Tri Sunca Vitora B R
Bića (21)
4 Aurolog Vitora
4 Točirog
4 Orao Duše
3 Biljarice
3 Rusalka Paprati
1 Anđeo Osvete
1 Ideolog
1 Zanosna Vila
Ostale magije (35)
4 Rast Šume
3 Tri Sunca
3 Pošumljavanje
2 Uskrsnuće
2 Neukrotivost
2 Okamenjenost
2 Poravnanje
2 Puzavica
2 Prirodna Transformacija
2 Napad Besa
1 Mnogostrukost
1 Šiljci Zemlje
1 Zagrljaj Neba
1 Ogledalo Duše
1 Brzi Preobražaj
1 Košulja Od Uroka
1 Moć Vere
1 Zverski Mentor
1 Kamena Uspavanka
1 Skrivanje
1 Obnova
Neosnovni izvori (4)
3 Skriveni Zamak
1 Ognjeni Vrtovi

Sa Pošumljavanjem ćete lako „dohvatiti“ neosnovne izvore kakvi su Ognjeni Vrtovi i Skriveni Zamak. I tada zabava može da počne... Paradoksalno, snaga ovoga špila leži u njegovoj slabosti. Orlovi Duše koji su odlični kao reciklirajući blokeri na koje protivnik neće obraćati mnogo pažnje postaju, uz pomoć Rasta Šume, strašne Orlušine koje preokreću partiju i donose brzi kraj protivniku. Ključne karte špila su Aurolog Vitora i Tri Sunca, koje vam omogućavaju da pronađete promenu koja vam najviše odgovara u tom trenutku i tako postavite situaciju na stolu u svoju korist. Protivnik ima 200/200 Crnu Alu koja može da vas ubije u potezu? Hmm... teško će to uraditi Okamenjena... Vaš Točirog stoji nemoćan ispred orkovske armade? Hmm... Košulja od Uroka će ga provesti sigurnog između njihovih redova... Protivnik je na 30 života ali u sledećem potezu vas "sigurno dobija"? Hmm... Aurolog dobije Napad Besa i okonča partiju u vašu korist... Igrate protiv plavog maga koji konstantno koristi magije poput Potiska da bi vam vraćao vaša promenjena bića u ruku? Hmm... baš zato je tu Mnogostrukost... Takođe, špil poseduje par karata koje imaju jednokratni efekat, ali koje će vam omogućiti da uspešno dovršite partiju, i što je najvažnije protivnik ih nikada neće očekivati. Možete li zamisliti kako se menja izraz na protivnikovom licu kada mu vaš "dobrodušni" špil odigra Šiljke Zemlje na njegovu razularenu Crvenu Alu, ili kada vas protivnik napada sa dva Macana, a vi u odgovor na to odigrate Skrivanje?

Ovom špilu bi se moglo dodati i par Spektri ako ih imate pri ruci, čisto da se osigura mana baza protiv karata koje uništavaju izvore, ali i da se doda još par Letača kojima odlično pašu promene za "pumpanje" snage.

 

Divota špila je što ga svaki igrač može štelovati prema svom afinitetu, pogotovo pored obilja kvalitetnih promena koje postoje. Čak bi se mogao proširiti i na svih pet boja, dodavanjem crnih promena koje mogu recimo dodati vašim Aurolozima moć da šire Stravu svuda oko sebe. Siguran sam da ćemo ovakav špil ili neku njegovu verziju uskoro videti kao uobičajenu pojavu na turnirima, a vama, kreativnim igračima, ostavljam da osmislite njegov krajnji oblik...

A sada nešto potpuno drugačije... Još jedan špil koji se zasniva na promeni, ali samo jednoj. Kao uzor mi je poslužio četvrtoplasirani špil sa kvalifikacija u Novom Sadu, mada sam se trudio da ga prilagodim "šemi" koju želim da postignem. Pa, da pogledamo Svarmagedon:

 
Spisak špila
# Svarmagedon B R
Bića (6)
2 Feniks
2 Svarogov Glasnik
2 Danak u Krvi
Ostale magije (54)
4 Hram Triglava
4 Zabranjena Znanja
4 Talas Vremena
4 Antimagija
4 Ometanje
4 Oluja
4 Gašenje Ugljevlja
3 Buđenje Svaroga
3 Konji Plime
3 Polaganje Računa
3 Magične Reči
3 Potisak
3 Dematerijalizacija
3 Grom
3 Jaki Uticaji
2 Tabuisanje

Malo upozorenje: ovaj špil nije za one sa slabim srcem. Kontrola u svojoj najčistijoj formi, sa jednim jasnim ciljem pred sobom - totalno uništenje protivnika. Sa ovim špilom nikada nećete igrati kratke partije, jer je on poput naših lokomotiva, treba im dosta da krenu, ali kada krenu ne mogu da se zaustave. Kao i kod svake kontrole bitno je vreme odigravanja magija i procena pretnje. Nemojte trošiti sprečavanja i pržilice na sve što vidite da protivnik odigra. Zapamtite da Orkozlobu treba dvadeset poteza da vas ubije, a Branitelju Ida dva, i shodno tome određujte tok partije. U prvim potezima igrajte izvore i pametno igrajte sprečavanja. Savet za nove igrače i one koji do sada nisu igrali ovakvim špilovima je da Gromove i Potiske skoro uvek igrate u protivnikovom potezu, jer će tada imati najveći efekat. Ako protivnik pokuša da igra neku promenu na svoje biće, vi mu vratite biće u ruku i on će tako izgubiti promenu, biće će biti privremeno uklonjeno sa talona (i verovatno sprečeno pri sledećem pokušaja odigravanja), mana uzaludno potrošena... jednom rečju, kupili ste sebi vreme.

 

Za razliku od većine špilova, ovaj može od prvog do poslednjeg poteza zadržati isti tempo, jer ima solidan broj karata za vučenje sa kojima vam ruka nikada neće biti prazna. Feniks i Danak su tu više da vas zaštite nego da njima dokrajčite protivnika. Reciklirajući Feniks, sa svojih potencijalnih 40 štete po potezu, predstavlja smrt za sve što hodi po zemlji, a može vas uspešno štiti i od napada protivničkih Letača. A sada - coup de grace!!! Karta koja me je i inspirisala da napravim ovaj špil je sjajna i još uvek nedovoljno istražena crvena promena: Hram Triglava. U kombinaciji sa Buđenjem Svaroga, ova karta predstavlja nezaustavljivu silu, koja vam neće dati da umrete, ali će zato dozvoliti da veoma brzo dokusurite protivnika. Nemojte se prevariti time što vas svodi na 50 života – u trenutku kada je budete igrali često će vam podići do tada „potrošeni“ život za 10 ili 20. U okviru ovog špila postoji još jedna karta koja podržava temu sveobuhvatnog uništenja, a na vama je da je pronađete...

 
karta: Klanac Okršaja

Iz igračkog ugla

Od jednog našeg igrača, Marka Šindelića, dobili smo mail sledeće sadržine: „Razmišljao sam na temu špila koji sadrži jedan dominantan tip bića, a da to nisu vilenjaci, orci, vojnici... i došao do ideje koja bi mogla da uspe, a to je špil sa zverima. Uradio sam jedan grubi nacrt špila, ali mu treba još mnogo dorade, kao recimo nešto što će sprečiti Letače, uništavati promene i artefakte, i slično. U špilu uglavnom dominiraju zelene karte, ali je i par crvenih tu, kao i Klanac Okršaja. No, evo odprilike nekih karata koje bi bile neophodne, pa vi razradite moju ideju, jer imam puno poverenje u vaš sud. Unapred hvala.“
 
 
Spisak špila
# Grabljive Zveri B R
Bića (36)
4 Skriveni Grabljivac
4 Jahaća Zver
4 Urlaj
4 Groks
4 Proždrljivac
4 Vođa Čopora
4 Krotitelj Zveri
2 Razmnožitelj
2 Medojed
2 Vatrožder
2 Točirog
Ostale magije (22)
4 Instinkt Grabljivca
4 Sloga
4 Bujan Drvo
4 Prirodna Transformacija
2 Zverinjak
2 Rast Šume
2 Steg Sličnosti
Neosnovni izvori (2)
2 Klanac Okršaja

Dragi Marko, dobrodošao u radionicu Izvora magije, gde će tvoj špil biti doteran, ulepšan i naštimovan tako da postane strah i trepet za ostale igrače u tvojoj okolini. Delimično slučajno, a delimično namerno, ostavili smo najjače pleme za kraj. Da, da, nemojte se čuditi: zveri jesu pleme, i to poprilično divlje i garagantuansko. Kada sam rekao „najjače“, mislio sam da se svaki predstavnik zveri može nositi bez ikakvih problema sa predstavnicima ostalih plemena. Marko, iako si sasvim fino uočio snagu zveri, ostalo je još mesta za dorađivanje. Spisak bića ti je manje-više očekivan za zverski špil, ali recimo da si neke zveri mogao da izbaciš, a nekima da smanjiš broj primeraka u špilu. Ispravno zapažanje je da je zverima neophodno mana ubrzanje da bi mogli dovoljno brzo da stanu na noge i krenu da donose nesreću protivniku, ali za gro bića koja koštaju u proseku pet mana, ovo ubrzanje nije dovoljno. Sa druge strane, mislim da si skroz loše procenio svoje zveri stavljajući u špil čak DVANAEST karata koje povećavaju sngu/izdržljivost tvojih bića. Po mom skromnom mišljenju, ovo ti je skroz nepotrebno, jaki su oni i bez toga.

 

Takođe, mislim da treba da dodaš još malo crvenih karata u špilu, jer ti neke traže dve crvene mane, a kako imaš samo 10 crvenih karti, može ti se desiti da potrošiš četvrtinu crvenih karata da bi odigrao jednu. Sve u svemu, špil ti je dosta dobar i na skali od 1 do 10 na granici je između jake sedmice i slabe osmice, ali ja ti za trud dajem čistu osmicu. A sada, kao poslednji špil za danas, ponosno vam predstavljam Zveri Klanca:

 
karta: Tri Sunca Dragi moji, evo jednog iznimno zanimljivog špila koji prosto zrači svojom snagom. Da pogledamo koje su njegove ključne karte... Da li je to Vođa Čopora? Jeste jedna od ključnih karata, ali nama treba nešto spektakularnije. Možda Instinkt Grabljivca uz tolike Zveri? Neee, nešto bolje tražimo od toga... Pa šta to može biti, pitate se vi? Verovali ili ne, to je karta za koju sam siguran da nikada pre nije našla mesto u nekom špilu... Dame i gospodo, molim aplauz za... IŠČEKIVANJE!!! Ova izvanredna karta vam omogućava ono neophodno mana ubrzanje koje je ključno da bi Zveri preživele u kompetitivnoj igri. Da vidimo kako to izgleda u praksi... Prvi potez - izvor, šest karata ostalo u ruci. Drugi potez - izvor i Iščekivanje, u igri sada imam PET izvora (naspram JEDNOG protivnikovog!) i još imam dve karte u ruci. Šta god igrao sledeći potez, znam da će biti bar duplo "masnije" od bilo čega što moj protivnik može igrati.
 
 
Spisak špila
# Zveri Klanca B R
Bića (30)
4 Urlaj
4 Proždrljivac
4 Točirog
3 Jaki Zug
3 Vatrožder
3 Groks
3 Vođa Čopora
3 Krotitelj Zveri
2 Medojed
1 Vodenko
Ostale magije (27)
4 Grom
3 Zverinjak
3 Iščekivanje
3 Oluja
3 Poravnanje
3 Bujan Drvo
2 Instinkt Grabljivca
2 Crvena Groznica
1 Opšta Izdaja
1 Raskovnik
1 Kroćenje Kerbera
1 Medaljon Nagona
Neosnovni izvori (3)
3 Klanac Okršaja

A u najgorem slučaju, nije strašno igrati ni na jednu kartu, kada je ta karta Urlaj ili Vatrožder, a igram je od trećeg poteza... Dakle, ključna stvar ovog špila je mana ubrzanje, koje pored Iščekivanja obezbeđuje i Bujan Drvo i po meni dosta dobar izbor u vidu Medaljona Nagona, da bi se i popunilo mana ubrzanje, ali i mesto karte koje košta dve mane. Pošto prvih par poteza ovaj špil samo razvija svoju mana bazu, ovde je zastupljen gro karata koje idu na to da osakate početnu protivnikovu ofanzivu. Pardon, jesam li ja to rekao početnu? Hteo sam reći jedinu... Oluje i Gromovi će preplaviti nebo iznad protivnikove strane stola i tako vam omogućiti da nesmetano nastavite sa igrom. Crvena Groznica je odlično rešenje za bića sa regeneracijom koja bi mogla u beskraj da ometaju vašu divlju armadu. Pa-pa Noćne Vile... Dodavanjem par Poravnanja osigurali smo se protiv najnezgodnijih promena. Sviđa mi se što ovaj špil pored klasičnih karata drži i neke karte koje su pravi BOOM i iznenađenje za protivnika. Od Raskovnika, preko Kroćenja Kerbera, pa sve do Opšte Izdaje, karte koju 100% nijedan protivnik neće očekivati niti imati spreman odgovor na nju. A dok je Instink Grabljivca u igri, uz svaku Zver koju uvedete u igru dobijate i besplatne Vatrene Misli, ako poručite odmah dobijate i neprocenjiv izraz šoka na protivnikovom licu...

 

A sada najvažniji deo špila - ZVERI. Jednostavno, svaka Zver je ovde našla savršeni dom, počev od ključnog Vođe Čopora koji vam omogućava da em jeftinije uvodite Zveri, em i da ih regenerišete. Krotitelj Zveri je tu da vam nadoknadi gubitak karata koji ste eventualno napravili pokrećući Iščekivanje. Uz Točiroga, nijedna Zver nije uzaludno izgubljena, jer će vam doneti preko potrebni život (mnogi čak tvrde da je ovo ubedljivo najbolji način dobijanja života koji Izvori nude, makar uopšte ne igrali zverima!). Proždrljivac je tu kao još jedan način vučenja, a pored toga je i Razbijač kome Groks može pomoći da iz poteza u potez skida protivniku život. Po meni najjača kombinacija je Jaki Zug plus Urlaj, i eto protivniku minimalno 100 štete. Naravno, ne zaboravimo neprikosnoveni Klanac Okršaja, u kome će sva protivnička bića uvideti uzaludnost borbe protiv ovih gorostasa. U vašoj glavnoj fazi, neposredno pre borbe, slobodno pozovite najjače protivnikovo biće da vas poseti u Klancu, pa kad završite sa njim možete nastaviti pravo ka protivniku, koga možete napasti i ovom ranjenom zveri! Sve u svemu, očekujem da na nekom od narednih turnira ove ili neke slične zveri postignu zapažen rezultat.

Ovim tekstom završavamo, ali se ne opraštamo od špilova iz Plemenskih ratova. Dolazi novo doba, Doba Saveza, koje nam donosi nove karte, kombinacije i špilove, i naravno pregršt strateških izazova za vas dragi igrači. Budite spremni za to i do tada... Neka magija bude sa vama...

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com