Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

... I naravno slike

3/4/2008

... Dani Fantazije 2008 su prošli odlično, što ćemo vam, kao i prošle godine, najbolje predstaviti slikama...

 
 

Citiranje pesnika u propratnom tekstu na karti:

podržavam

ne podržavam

 
 

Tekstovi

 
 

Osnovni nivo

 
 

Pravila - Tekstovi o pravilima Izvora magije

 
 

Atrian, 1/2/2008

OSOBINE

Dragi moji igrači, pozdrav.

Današnji tekst, poslednji pre izlaska Doba Misterija i promotivnih turnira koji će se odigrati u subotu, baviće se pravilima, i to konkretno raznim vrstama osobina. Konkretan povod za ovo je jedno pitanje koje mi je prosleđeno. Naime, Nebojša je pitao sledeće:

Rekli ste: „Ono što Neimeonik može je... da spreči Nedokučivog Trola da se regeneriše“. Znam da je potrebno aktivirati Trola kako bi se regenerisao, ali da li to spada pod 'aktivnu osobinu'? Mislio sam da je to samo ukoliko karta ima naglašen simbol aktivacije?

 
karta: Neimeonik

Idemo od početka: postoje tri „glavne“ vrste osobina: aktivne, izazvane i pasivne (prve dve mogu biti i mana osobine, što ću takođe objasniti). Uglavnom nije potrebno znati u koju vrstu osobina spada ono što je napisano na nekoj karti, ali Neimeonik i par drugih karata iz Doba Misterija po prvi put čine ovo značajnim.

Aktivne osobine (dobra primer je Čarodejnik Zabranjenog) napisane su u formi “[cena] : [efekat]”, a dve tačke ( : ) označavaju da je verovatno u pitanju aktivna osobina (iako ovo nije pravilo). Deo pre dve tačke je cena aktivacije, koja se mora platiti da bi se osobina odigrala. Deo posle dve tačke je efekat koji se dobija kada se plati ova cena. Neke ključne osobine, koje se skraćeno označavaju pomoću jedne reči, takođe su aktivne osobine (poput Regeneracije, vidi Utopljenika), pa i one imaju dve tačke ( : ) negde u tekstu ili podsetniku.

 

Aktivne osobine ne moraju nužno imati simbol aktivacije u ceni (kao što ga nema kod Ratnog Mastadona) – ovo obično znači da se mogu igrati više puta po potezu, jer ne traže aktiviranje karte sa osobinom.

Aktivne osobine igraju se poput magija, i obično se mogu igrati u svako vreme kada možeš igrati iznenađenje (kad god imaš prednost). One idu na niz, pa se na njih može odgovoriti drugim magijama ili osobinama, nakon čega se razrešavaju. Aktivne mana osobine izuzetak su od ovog pravila (pogledaj malo niže).

 
karta: Mračni Kralj Straha

Izazvane osobine počinju rečima “kada”, “kad god”, ili “na” (Primeri: Halapljivac, Mračni Kralj Straha). Njih ne igraš, već one automatski odlaze na niz kada se desi događaj izazivanja definisan na karti; nekada je ovaj događaj izazivanja jednostavno početak neke faze ili koraka (primer: Simbol Saveza). Na izazvane osobine se takođe može odgovoriti, nakon čega se razrešavaju (izazvane osobine koje su i mana osobine su ponovo izuzetak od ovog pravila).

Zabunu mogu napraviti neke izazvane osobine koje traže plaćanje manom. U tekstu sa predstavljanjem Neimeonika naglašeno je da ovaj artefakt ne može sprečiti Besmrtnika da vraća bića sa odlagališta. Osobina Besmrtnika, iako traži plaćanje manom, izazvana je, a ne aktivna osobina, jer se ona izaziva samo „na početku pripreme“, što je jedini trenutak kada igrač može platiti za nju.

 

Mana osobine su aktivne osobine (primer: Izvorski Vilenjak) ili izazvane osobine (primer: Bujan Drvo, Glava Crnog Zmaja) bez odabrane mete koje mogu stvoriti manu u igračevom izvorištu. Mana osobine ne koriste niz (mana se dobija odmah), pa se na njih ne može odgovoriti, a kao rezultat toga ne mogu biti sprečene.

Pasivne osobine su one koje rade nešto sve vreme (primer: Junačke Pesme). Ove osobine ne igraš i ne razrešavaš kao aktivne ili izazvane osobine. Kada karta sa pasivnom osobinom uđe u igru, efekat osobine se jednostavno “uključuje”, i ostaje uključen sve dok je ta karta (sada permanent) u igri. Mnoge ključne osobine (poput osobine Anti za određenu boju, vidi Viteza Praskozorja) su pasivne osobine.

Osobine koje stvaraju efekte zamene liče na izazvane osobine, ali su ovo takođe pasivne osobine. Ovakve osobine često imaju frazu „umesto toga“ u svom tekstu (primer: Životna Veza). Osobina Imitatora je takođe pasivna osobina koja stvara efekat zamene koji menja način na koji ovo biće ulazi u igru.

Toliko za ovaj tekst, nadam se da će vam ovo razrešiti neke nedoumice na predstojećem limitu... Želim vam dobru zabavu, i vidimo se tamo!

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com