Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Komad sa crtanjem

29/06/2007

"... Zašto su Prejaki Saveznici toliko jaki? Jednostavno! Jedan ima Moć Saveza, a drugi nosi Opremu Saveza..."

 
 

Kako biste ocenili broj odgovorenih pitanja na sajtu?

Malo ih je, uglavnom ne pronađem odgovor

Može to i bolje, mada često nalazim odgovore

Odgovarajte i dalje samo na najčešća pitanja!

 
 

Tekstovi

 
 

Napredni nivo

 
 

Špilovi - Napravite bolji magični špil

 
 

3BEPAH, 11/4/2008

ODBRANA IDA

Pozz.

„And now, something completely different...“ Ova rečenica mi je odzvanjala u glavi kada sam napokon seo da napišem ovaj tekst. Nekoliko zanimljivih ideja se spojilo u špilu o kome ćete upravo čitati. Pre svega, rešio sam da to bude jednobojan špil, jer takav odavno nije predstavljen na sajtu Izvora. Verujem da bi, kao dvobojan, špil možda bio i bolji, ali ovo je bilo pitanje principa više nego bilo čega drugog... :)

Dalje, morao sam da (napokon) posvetim pažnju još nečemu – moj poslednji špil je imao toliko zlatnih karti u sebi, da su mi ovo zamerili čak i prijatelji iz moje Izvoraške ekipe za kartanje. Zarad njih, doneo sam odluku da će sledeći špil koji opišem imati najviše 10 zlatnih karti, ali da ovo ipak neće uticati na njegov kvalitet; trebalo mi je dugo da osmislim takav špil, ali sledi tekst o jednom kome stvarno ne treba više od 10 već prisutnih zlatnih karata...

 
karta: Branitelj Ida

I treća zanimljiva ideja je bila da napravim špil oko neke od do sada potcenjenih karti, tj. karti koje nisu videle previše igre. Razmišljao sam o više zanimljivih opcija (možda ćete u budućnosti čitati i o nekom od tih špilova u razradi), ali me je jedan od skorijih tekstova podsetio na Branitelja Ida. Od tog trenutka, nije više bilo dileme ko će biti zvezda mog budućeg špila...

Hajde da se malo pozabavimo „seciranjem“ Branitelja: reč je o šampionu superteške kategorije, najvećem biću Izvora koje će, kako je proročanski najavljeno još u njegovom predstavljanju, „verovatno zadržati svoju titulu još izvesno vreme“. Ovo 110/110 biće samostalno ubija protivnika u dva udarca, a toliko je veliko da mu nikakva suva sila ne predstavlja ozbiljnu pretnju. Njegova druga osobina je više pozitivna nego negativna – teško da je potrebno ovog gorostasa pojačavati, a ovako ne može biti trajno okamenjen ni preuzet nekim od kontrolnih oreola.

 

Najveće pitanje njegove upotrebljivosti bilo je da li se njegova prva, izuzetno negativna osobina može pretvoriti u pozitivnu? Od početka sam predosećao da može, pa sam rešio da se pozabavim svim mogućim plavim bićima koja rade nešto svojim ulaskom u igru...

 
Spisak špila
# Odbrana Ida B R
Bića (26)
4 Branitelj Ida
4 Kradljivac Oblika
4 Stari Meduzoid
4 Knjiška Sova
4 Prorokov Šegrt
2 Siren Utopilac
2 Učenjak
2 Maglušina
Ostale magije (34)
4 Antimagija
4 Polaganje Računa
4 Potisak
4 Ometanje
3 Zabranjena Znanja
3 Elektrifikacija
2 Zapovedni Glas
2 Konji Plime
2 Tabuisanje
2 Delovi Mozaika
2 Eksplozija Sahat-kule
2 Gašenje Ugljevlja

Pokazalo se da je spisak ovih bića čak i širi nego što sam pretpostavljao. Apsolutni pobednik je Stari Meduzoid, biće koje će usporavati protivnika da vi dobijete dovoljno vremena da uvedete svog glavnog igrača. Siren Utopilac radi sličnu stvar još surovije, ali u kasnijem delu partije, dok je Prorokov Šegrt jedna od ključnih karti špila, jer će vam ovo biće omogućiti „štelovanje“ karti koje vam dolaze. Ovo je neophodno za špil koji je daleko od agresivnog, a Šegrt to radi brže od Sova Proročice čije je mesto zauzeo nakon prilično testiranja. Iako su Sove, kao letači, mnogo korisnije biće, Šegrt omogućuje ovom špilu efikasan početak. Ako nema Šegrta, tu je Gašenje Ugljevlja koje ima istu namenu, a ako i ono omane, tu je Elektrifikacija za rano saplitanje protivnika.

Da za trenutak pređemo na magijsku komponentu špila: ovo nije klasična kontrola, pa su sprečavanja u njemu nužno zlo, jer je plavi po svojoj prirodi prinuđen da im se okrene kako bi bio dostojan rival ostalim bojama. Sprečavanja zato nema mnogo, ali su zato tu sva najefikasnija. Ovo je konstruktivan špil, pa je jeftinoća pomenute Elektrifikacije, Ometanja i Antimagije baš ono što mu odgovara.

 

Nakon prvih partija sa špilom koji je izgledao dosta drugačije od verzije o kojoj čitate, došao sam do zaključka da nije dovoljno imati samo 4 Branitelja kao „finišere“. Ovo je nedovoljan broj ozbiljnih bića, koji je ovaj špil gurao mnogo više ka kontroli nego što sam to želeo, jer je bilo neophodno preživeti dok Branitelj ne uđe u igru. Već na ivici odustajanja, dosetio sam se jednog bića koje je potpuno preokrenulo stvari...

 
karta: Kradljivac Oblika

Kradljivac Oblika je bio druga zlatna karta neophodna u 4 primerka, i savršeno rešenje, nakon koga su mnoge stvari počele da ležu na svoje mesto. Izabrao sam ga da kompletira zanimljivu menažeriju ovog špila umesto Imitatora, sa kojim sam se takođe igrao, jer je Kradljivac pokazao mnogo bolju sinergiju sa ostatkom špila od svog „kolege“. Uz Knjiške Sove i Delove Mozaika, ova karta omogućava Branitelja Ida već u petom potezu, što se naravno bez dodatne zaštite (u vidu neke Antimagije) igra samo protiv adekvatnih protivnika (recimo, čisto crvenih špilova kojima je Branitelj daleko iznad štetnog dometa). Kradljivac takođe može postati i biće iz tuđeg odlagališta...

Preostala bića u ovom špilu su Učenjak, koji se pokazao kao zgodno rešenje za vraćanje potrebnog a iskorišćenog iznenađenja, i Maglušina, biće koje uz pravu ruku (koja obuhvata i Potiske i Eksplozije Sahat-kule) pretvara ovaj špil u plavi isušivač izvora. A može vratiti i vašu potrebnu kartu iz izvora.

 

Šaren izbor karti za vučenje (i Konji Plime i Zabranjena Znanja, uz pomenute višefunkcionalne Delove Mozaika) preventiva je od novijih karti poput Nemaštine i starijih poput ovde prisutnog Tabuisanja, kako biste se osigurali da će vam u špilu svakako ostati neke karte za vuču.

Zapovedni Glas je poslednja zlatna karta u špilu, ponekad preko potrebni reset taster koji će vas vratiti u igru, ali će vam glavu češće spasavati Polaganje Računa, koje ume i da vam dobije poneku partiju sprečavanjem deaktiviranja bića koja bi blokirala Branitelja.

Kao zaključak, otkriću vam glavnu manu ovog špila koji je istovremeno i moćan (morate sami iskusiti udarac Branitelja Ida direktno u zapanjenog protivnika!), ali i zanimljiv za igranje: naziv špila (Odbrana Ida) nije samo simboličan, već na najbolji način opisuje izgled praktično svake partije. Protivniku će uvek izgledati da se borite za goli život, a često će to biti i istina. Ipak, raščišćavanje hordi protivnikovih bića i smišljanje načina za otvaranje prolaza moćnom Branitelju je doživljaj vredan truda!

Sastavite ovaj špil koji sadrži manje skupih karti od većine stvarno dobrih špilova, i pozabavite se odbranom misterioznog ostrva. Obećavam da ćete uživati!

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com