Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Talanska Šuma

24/03/2006

"... Tada je navodno sam Volos darivao Mihaia, vrativši ga iz zemlje mrtvih, i njegov život i njegovu snagu je podelio sa snagom Šume..."

 
 

Vaša omiljena boja u igri je:

Žuta

Plava

Crna

Crvena

Zelena

 
 

Tekstovi

 
 

Osnovni nivo

 
 

Magija Izvora - Magični svet igre Izvori magije

 
 

Rikanis, 16/11/2005 (osveženo 3/10/2006)

KOJA JE BOJA ZAISTA MOJA?

“Crveno, crveno, crveno... crveno je boja ljubavi...” Tekst ove stare pesme je potpuno na mestu, ako bismo ga dopunili sa “boja eksplozivnih emocija, boja nekontrolisanog besa, boja neograničene akcije, boja nesputane slobode, boja vatre i lave”. Kao što ste možda već zapazili, svaka boja u igri Izvori magije ima svoj personality, svoj jedinstveni look & feel, nešto potpuno jedinstveno u odnosu na sve ostale boje.

Ako gore navedenu konstataciju primenimo na strategiju u samoj igri, zaključićemo da je svaka od pet boja u igri Izvori magije specijalizovana za određene tipove magija i osobina. Bingo! Dakle, nema najjače boje! Možda se Pera ili Laza neće složiti sa ovim, ali možete mi verovati na reč. Na kraju krajeva, ja sam trenirani profesionalac, sa pristupom svim (još jednom: svim!) kartama igre Izvori magije... (Upozorenje: deco, ne pokušavajte ovo kod kuće, koštaće vas puno nepojedenih užina.)

Svaka boja ima sopstvene snage i slabosti, svaka ima neke mogućnosti nedostupne ostalim bojama, ali i probleme sa kojima se teško bori. Na tebi je izbor: ili da ovladaš jednom bojom i prihvatiš njena ograničenja, ili da ovladaš dvema ili čak sa svih pet boja. Jednobojni špil, pažljivo sastavljen, može dobrom strategijom minimizirati svoje nedostatke ili ostvariti pobedu pre nego što se oni ispolje. Pojedini artefakti (koji su bezbojni, pa idu uz sve boje) mogu “ispeglati” boju i pojačati je tamo gde je najslabija. Sa druge strane, igranje višebojnim špilom ima neke izuzetne prednosti, kao na primer odgovor na većinu ili čak sve pretnje, ali i neke sasvim druge probleme o kojima ne bih govorio sada...

I, nakon celog ovog izlaganja, vraćamo se na početnu tvrdnju: nema najjače boje, i nema univerzalne nepobedive taktike. Kao i sve ostalo u igri Izvori magije, izbor tvoje boje je samo tvoja odgovornost.

Ono što ja mogu, to je da pokušam da malo pomognem. Kako? Navešću sada promo tekstove za svaku boju. To su tekstovi koji sasvim lepo opisuju šta koja boja radi, njenu filozofiju i strategiju, ali bez ulaženja u detalje. Nakon svakog teksta, navešću neke ključne prednosti i mane (po mom skromnom mišljenju, iako i prednosti i mana ima mnogo više) za svaku od boja. Zaključke izvedite sami. Sloboda izbora je nešto najlepše u svetu Izvora magije...

ŽUTA

Sunčana zemlja, naseljena vojnicima, sveštenicima i anđelima, obezbeđuje žutu manu. U svetu Izvora, žuto je boja stvaranja, reda i zakona. Ona uspostavlja pravila koja važe za sve. Može preokrenuti tok napada, čineći da neprijatelj spozna da je na pogrešnom putu. Žuta magija leči i štiti. Magovi koji koriste žutu manu najčešće šalju armiju manjih bića u borbu, iako im je ponekad dovoljan i jedan strahopoštovanja vredan heroj da neprijatelju očita lekciju.

 
karta: Jednakost Prednosti:
Odlična sinergija – žuta bića utiču jedna na druga, pa iako su generalno slabija, većina ima neki sopstveni trik koji može da prelomi partiju. Postoji i dosta načina da žuta pojača istovremeno sva svoja bića.
Najbolja zaštita postojećeg – žuta je specijalizovana za zaštitu svojih bića, koja su često uslov pobede. Ovi magovi će pre primiti direktnu štetu nego žrtvovati svoje najslabije biće kako bi je sprečili, jer imaju i najviše načina da vrate sebi život.
Sjajno uklanja promene, dobro uklanja artefakte – nema mesta na zemlji gde red neće biti uspostavljen.
Mane:
Loše uklanja bića – žuta, kao boja reda i zakona, magijama može uništiti bića samo pod posebnim okolnostima.
Suviše zavisna od bića – žuta, uz zelenu, ima na raspolaganju najmanje “alternativnih” načina dobijanja partije, ali i slabija bića od zelene.
 

PLAVA

Voda obezbeđuje plavu manu, boju dubokog mora i beskrajnog neba. Snaga plave magije leži u lukavstvu i manipulaciji. Plavi magovi rade u senci, spletkare i kradu tajne, uspostavljajući kontrolu nad svojim okruženjem pre nego što naprave neki ozbiljan korak. Plave magije i osobine fokusiraju se na “pozajmljivanje” protivnikovih karti i povlačenje prave karte u pravo vreme. Sa plavom moći, dozovi čarobnjake, vodenjake, i čudne zveri mora i vazduha da ti služe.

 
karta: Antimagija Prednosti:
Kontrola – šta reći, ovo je ključna reč za plavu, koja je ponekad u prilici da spreči odigravanje bilo kakve ozbiljne pretnje.
Dodatne karte – ne postoji boja u igri koja je ni blizu plavoj kada je u pitanju vučenje dodatnih karti.
Dobro izbegavanje – plava ima solidne letače i bića koja ne mogu biti blokirana, i često dobija partije izbegavanjem direktnog sukoba.
Mane:
Loše uklanjanje svega – plava, kao boja kontrole, svoju taktiku zasniva na pokušaju da do problema uopšte ne dođe, i sprečavanju magija ostalih igrača. Ako se problem ipak pojavi, jedino rešenje plave je da ga privremeno odloži, najčešće vraćanjem u ruku vlasnika.
Tempo – ako ima boje kojoj je glavni cilj da smori protivnika, onda bi to bila plava. Ovo uzrokuje da partije traju duže nego obično, što je opet problem za plavu – ako propusti da spreči neku ozbiljnu pretnju, može se desiti da izgubi mukotrpno razvijanu partiju od jednog jedinog bića...
 

CRNA

Crna mana dolazi iz mračnih grobova, u kojima tela trunu i propadaju. Smrt, bolest, hod po leševima, moć po svaku cenu – to su poremećene vrednosti tame. Crna magija je moćna i destruktivno jednostavna, ali svako ko je koristi plaća visoku cenu. Njene magije i osobine mogu pomutiti svest, otrovati zemlju, pretvoriti bića u ništavilo. Grobnice su pune mračnih podanika, mrtvih kreatura i neopisivih užasa, koji su isto toliko samodovoljni i nečasni kao i magovi koji im zapovedaju.

 
karta: Rasparčavanje Prednosti:
Sjajno uklanja bića – nema boje koja tako nemilosrdno uništava sve što je različito. Jedini problem za crnu boju su, gle čuda, baš crna bića.
Oživljavanje bića – crna mana dolazi iz grobova, pa je normalno da se njena bića često vraćaju iz mrtvih, iznova i iznova...
Razne prednosti po cenu života – crna ima i jakih bića i mogućnosti da vuče dodatne karte, ali je igrač primoran da sve to plati sopstvenim životom. Ko uopšte očekuje da crna magija bude bezopasna...
Mane:
Loše uklanja artefakte i promene – u stvari, ne uklanja ih uopšte (izuzev artefakt bića). Jedino rešenje za crnu je proaktivna akcija, pa je to jedina boja koja može naterati igrača da izbaci karte iz ruke pre nego što stigne da ih odigra.
Osetljivost na život – zbog načina na koji funkcionišu najbolje crne magije, može se desiti da neke od njih budu neigrive kada partija odmakne, osim kao spektakularan metod samoubistva...
 

CRVENA

Crvena mana dolazi od vatre i užarenog srca sveta. Crvena magija je puna plamena, besa, erupcija lave i kamenih kiša. Njena bića su agresivna i opasna, bili to moćni zmajevi ili horde razjarenih orkova. Magovi koji ovladaju crvenom magijom nemaju strpljenja za suptilnost ili dogovor. Deluju brzo i nepromišljeno, ne hajući za opasnosti. Crveni magovi mogu kanalisanjem svojih divljih emocija isušiti tlo na kome stojiš ili rukovati plamenom kao živim oružjem.

 
karta: Zmajognjeni Prednosti:
Sjajno nanosi štetu – crvena boja vas može dobiti bićima nakon što prvo naprži sva vaša, ili može potpuno ignorisati vaša bića i gađati vas “direktno u glavu”.
Sjajno uklanja artefakte – čelik se kali na vatri, i crvena boja to koristi preko svake granice, topeći sve što se istopiti može.
Uklanja izvore – još jedan od “specijaliteta” crvene kuhinje, mogućnost uništavanja protivnikovih izvora mane.
Mane:
Loše uklanja promene – pravi crveni mag će spržiti promenjeno biće, ali će od obične promene najčešće samo okrenuti glavu i pokušati da dobije partiju pre nego što ona postane zaista opasna.
Ekstrem u svemu – crvena boja je boja ekstrema... Na primer, praktično i nema letača osim skupih zmajeva, koji su, opet, među najboljim letačima u igri (ako stignete da ih odigrate)...
 

ZELENA

Gusta šuma u kojoj život prosto vri prepuna je zelene mane, boje koja predstavlja puls prirode. Zelena magija vezana je za život, rast i brutalnu silu. Zeleni magovi razumeju da svet poštuje zakon džungle – svako je ili grabljivac ili plen. Neka zelena bića su mali živi izvori mane, zaštićeni činjenicom da nijedna druga boja ne može toliko pojačati svoja bića. Druga zelena bića su najveća i najmoćnija koja postoje, od gigantskih prirodnih stihija do mesoždernih aždaja.

 
karta: Nedokučivi Trol Prednosti:
Najjača bića – kao boja prirode i života, zelena ima neka od najvećih bića u igri. Generalno, većina zelenih bića je jača od isto cenjenih bića drugih boja.
Tempo – ne postoji druga boja koja ima mogućnost, makar i teorijsku, da u četvrtom potezu uvede biće koje košta 9 mana (obično se igra u devetom potezu)!
Sjajno uklanja artefakte, dobro uklanja promene – priroda, očekivano, ima “sopstvene metode negacije neprirodnih kreacija”.
Mane:
Nedostatak borbenih trikova – taktika zelene je, najčešće, pobeda grubom silom. Ona retko pokušava da utiče na događaje sa druge strane, njena bića retko imaju neke zaista korisne osobine, i ima ograničen arsenal iznenađenja, vradžbina i promena, iako su neke od njih pravi biseri.
Nedostatak letača – gusta šuma, očigledno, sprečava letenje. Zelena boja, trenutno, ima samo par bića sa osobinom Letač, i još par načina da zaustavi iste.
 

Sada kada znaš sve ovo, usudi se i reci: Koja je boja zaista tvoja?

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com