Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

60 najboljih karti

21/10/2007

"... Ovo što sledi je spisak 60 najboljih u prvih 1000 – tekst kome ćete se možda i vraćati, a sigurno obavezno štivo koje će svim novim igračima ukratko prepričati najbitnije trenutke iz dosadašnje istorije Izvora..."

 
 

Slovenske mitologije u Izvorima ima:

premalo

taman koliko treba

suviše

nisam probao igru

 
 

Tekstovi

 
 

Napredni nivo

 
 

Špilovi - Napravite bolji magični špil

 
 

Rikanis, 9/12/2006

ZNAKOVI NA NEBU

Na žalossst, izgleda da još nije vreme za zmije. (Za neobaveštene, ovaj tekst je nastavak teksta koji možete pronaći ovde). Nakon mnogo pokušaja i prepravki, i poprilično siktanja, ovo je jedini zaključak koji se nameće – iako završna verzija špila uopšte nije loša, retki su špilovi protiv kojih ima preko 50% pobeda. Najveći problem predstavlja baza bića, jer čak i kada sve krene baš kako treba, situaciju često upropaste Zmije Zloslutnice, Mrtva Šarka ili Grobočuvarka, koje u dugom nizu najčešće vučem jednu za drugom... Za dobre zmije, uprkos svemu, možda treba sačekati neku buduću ediciju i neka nova bića ovog tipa.

 
Stampedo Imam utisak da delite moje mišljenje, jer je stiglo svega desetak predloga kako popraviti ovaj špil. Hvala svima koji su pokušali, ali skoro ništa nije pomoglo... Jedina stvar zajednička za svaki od ovih predloga je Simbol Zajedništva. Dobro ste uočili da ova karta često dobija partiju u trenutku kada uđe u igru, jer sve sitne simbol-zmije momentalno postaju smrtonosne. Kao poslednji pokušaj ubrzavanja ovog špila, ubacio sam čak 4 Spektre (umesto Bujan Drva), i ovo se pokazalo kao prilično dobro rešenje. Kako sam uglavnom ostajao na veoma malo života, dodao sam i jedno Sečivo Lažnog Života kao tračak nade, a često mi je baš sečivo na Spektri dobijalo partije. Jedan Demonski Mentor najčešće traži baš to Sečivo ili Pogled Kroz Noć (koji se još jednom pokazao kao jedna od “najkvarnijih” crnih karti), ponekad Stampedo, Vrzino Kolo ili Snagu Bivola (još neka dodata rešenja za razne situacije). Muzika Šume je mogućnost da neku od ovih karti upotrebim i dva puta.
 
 
Spisak špila
# Zeleno-crne Zmije v2 R
Bića (31)
4 Mrtva Šarka O
4 Proždrljivac Z
4 Grobočuvarka S
4 Sklupčana Zmija O
4 Zmije Zloslutnice O
4 Vodena Zmija S
4 Spektra Z
3 Lažni Vođa Z
Ostale magije (29)
4 Nemušti Poziv S
4 Trampa S
3 Samopovređivanje O
2 Senka Straha S
2 Simbol Zajedništva Z
2 Teror Mraka O
2 Neprirodna Glad O
2 Pomračenje Svesti S
1 Stampedo S
1 Demonski Mentor S
1 Pogled Kroz Noć Z
1 Snaga Bivola Z
1 Muzika Šume O
1 Sečivo Lažnog Života Z
1 Vrzino Kolo Z
1 Poravnanje O

Uz dva pomenuta Simbola Zajedništva, ovo je dovelo do paradoksalne situacije da “podrška” zmijskom špilu budu mnogo ređe (i skuplje) karte nego njegova osnova. Još jedna činjenica koja govori o slabosti baze postojećih bića. Da ne pominjem da su karte prisutne u samo po jednom primerku igrale značajnu ulogu u skoro svakoj pobedi ovog špila. Zbog Spektri su izleteli Zlokobni Oblaci, jer je prilično nedosledno ubijati sopstveno mana-ubrzanje.

Da ne dužim, pogledajte spisak pa procenite sami. Dosta toga je promenjeno, i špil sada “radi”, ali sigurno neće biti onoliko dominantan koliko sam želeo. Jedina stvar kojoj me je ovaj špil dobro naučio jeste da je Samopovređivanje mnogo bolja karta nego što bilo kome izgleda na prvi pogled. Prosto obožavam da kažem protivniku da npr. njegova Kužna Nakaza sada zastrašuje (i umire uz put)...

Pomalo obeshrabren ovim poluuspešnim pokušajem, rešio sam da sledeći zadatak bude jedan koji mora uspeti u potpunosti. I tako prelazimo na... ptice!

Da obnovimo propozicije: špil mora sadržati minimalno 60 karata, od kojih su 24 bića tipa “Ptica”. Da budem sasvim iskren, prvu veziju ovog špila sam već sastavio u potpunosti (i radi odlično!), ali za današnju temu evo samo osnovnih informacija, kako ne bih mnogo uticao na vaša razmišljanja.

 
 
Znamenje Ptice Karta od koje krećemo je Znamenje Ptice. Poput Nemuštog Poziva, ovo je očigledan pokretač špila koji ćemo sastaviti, pa su obavezna 4 primerka. Ovo je i način ispravnog razmišljanja kod sastavljanja (skoro) svakog uspešnog špila: prvo procenite koje karte želite da vidite u baš svakoj partiji – ovo su karte koje idu u 4 primerka. Zatim odlučite koje karte želite da igrate nešto kasnije, ali i dalje u svakoj partiji: ovakve karte treba da budu prisutne u 3 primerka. Karte koje idu u po 2 primerka su karte koje ne želite da igrate u baš svakoj partiji, ili karte sa efektom sličnim još nekim uključenim, ili suviše skupe karte koje želite da igrate u samoj završnici. Poslednje (često potcenjeno) mesto zauzimaju karte prisutne u samo po jednom primerku: ovo su karte na koje želite da protivnik “zaboravi”, kako bi ga svako njihovo odigravanje potpuno iznenadilo.
 

U istu kategoriju spadaju i karte upotrebljive samo u specifičnim situacijama, protiv kojih protivnik obično nije spreman da se bori (na primer, u svaki svoj crveni špil uključujem i po jedne Ključale Reke i Sprženu Zemlju).

Još jedna karta koja je obavezna je neosnovni izvor Nebeske Vratnice. Ovo je karta koja spada u “kategoriju 3”: želim da je vidim u svakoj partiji, jer je neophodna za pumpanje Znamenja Ptice kada protivnik izbegava ih ubija sam, kao i da bih iskoristio svaku pticu koja gine u odbrani. Ipak, ovo je izvor koji proizvodi samo bezbojnu manu (a uz to prisiljava da ptice budu dvobojan žuto-plavi špil), i nije mi neophodan do poodmaklog dela partije. Zato, 3 komada.

 
karta: Zmajeviti Zapovednik Treba nam i dovoljno karata koje smanjuju slučajnost na minimum i tako omogućavaju što češće sklapanje svih kockica našeg špila (ovakve su karte za vučenje dodatnih karata ili manipulaciju sopstvenom bibliotekom). I za kraj, nekoliko karata koje protivnik ne očekuje, kao i nekoliko za uzurpiranje njegove igre i pomeranje balansa u našu korist (ako bude mesta i za ovakve karte). Poželjno je (jer je u ovom slučaju moguće) da sve karte koštaju najviše do 4-5 mana (sem ako su to karte za potpuni preokret), i da ih što manje ima dve ili više obojenih mana u svojoj ceni kako bismo obezbedili konzistentnost špila. Takođe bi trebalo, iako nije baš obavezno, da sva bića imaju tip “Ptica” (ptice vojnici su više nego dobrodošle). Uz sve to, treba voditi računa i o tzv. “mana-krivoj” odigravanja – treba nam dovoljno karata koje se igraju u prvom i u drugom potezu, kako ne bismo uvek gubili od agresivnih špilova.
 

Kao i prošli put, želim da čujem vaše mišljenje o pravom sastavu ovog špila. Ne morate navesti baš sve karte, ali je potrebno da objasnite ideje koje su vas navele da ih ubacite u ovaj špil. Evo nekoliko karti koje biste verovatno preskočili, ali o kojima vredi razmisliti (od vas očekujem da objasnite zbog čega): Budna Sova, Knjiška Sova, Zmajeviti Buntovnik i Zmajeviti Zapovednik (problematična cena sa tri obojene mane u našem dvobojnom špilu!). Ako želite da pronađete sve postojeće ptice, potražite tip “Ptica” u Izvorištu. Očekujem vaše sugestije, nakon čega sledi testiranje svih predloga i konačna verzija špila. Pozdrav do tada.

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com