Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Strateški bukvar III

2/6/2008

... I, šta bi se desilo sa našim vajnim Merlinom da je u tom trenutku ostao bez magija? Bilo je to retoričko pitanje – naravno da bi bio pojeden! :)

 
 

Citiranje pesnika u propratnom tekstu na karti:

podržavam

ne podržavam

 
 

Tekstovi

 
 

Napredni nivo

 
 

Špilovi - Napravite bolji magični špil

 
 

Fric, 5/8/2007

KAKAV „PROBLEM UJEDINJENJA“?

Koliko kartanja u poslednjih 10ak dana... :)

Tema ovog teksta je „problem Ujedinjenja“. Ako ne znaš o čemu se radi, druže, dozvoli da te uputim: Ujedinjenje je karta Doba Saveza koja dolazi već u početnom petobojnom špilu. Njena osnovna namena je da omogući igraču da sakupi po jednu kartu svih 5 boja i da ove karte ubaci u igru kao osnovne izvore. Dakle, da omogući petobojnom da napravi balans nakon koga može zaista zaigrati.

Druga (planirana) uloga Ujedinjenja je način da se odlagalište napuni nekim kartama koje igrač želi da vidi tamo. Problem je nastao upravo sa tim „drugim kartama“, jer su kreativni igrači počeli da koriste Ujedinjenje zbog tog punjenja odlagališta više nego zbog uspostavljanja samog balansa.

 
karta: Ujedinjenje

Konkretno, nezgodna je kombinacija karti Ujedinjenje i Nedelja Mrtvih. Igrač odigra Ujedinjenje i pronađe po jednu kartu svake od pet boja koje uvede kao izvore – ovde je sve u redu. Zatim žrtvuje pet izvora, gde nastaju problemi, jer igrač praktično može žrtvovati svih pet karti koje je upravo uveo (ako ranije već nije imao u izvorima neku odgovarajuću kartu). Tako puni odlagalište sa 5 najjačih bića špila, koja u sledećem potezu Nedeljom Mrtvih „prebacuje“ u igru, usput eliminišući sva protivnikova bića. Iako deluje da je ovo sasvim pošteno jer se dešava svim igračima, protivnik u tom 4-5. potezu praktično nema na odlagalištu nijednu kartu bića vrednu pomena, pa kombinacija radi preterano dobro.

Moj zadatak je bio da proverim da li zaista postoji „problem Ujedinjenja“, tj. da li su špilovi sastavljeni oko ove šeme zaista toliko dominantni u odnosu na sve ostale špilove.

 

Imao sam blagi utisak da je dignuto suviše prašine, i to samo iz razloga što je zvanično tumačenje u jednom trenutku bilo da igrač usred razrešenja Ujedinjenja može aktivirati za manu izvore koje će zatim žrtovati – ovo mu je davalo mogućnost da celu kombinaciju odigra u samo jednom potezu, umesto u dva. Naravno da je ovo bilo suviše jako, i naravno da je sada zvaničan stav da se usred razrešenja magije mana osobine mogu igrati samo ako to traži neki efekat (npr, može se platiti za efekat koji kaže „spreči magiju ako igrač ne doplati tri mane“, ali se ne može platiti bez razloga – precizno tumačenje nađi u bazi pitanja).

Radi testiranja sam rekonstruisao prvi prototip špila „Veoma Moćno Ujedinjenje“ naveden u ovom tekstu, i danima sam jurio kvalitetne protivnike koji bi njime igrali protiv mene – ideja je bila da moram igrati protiv dobrih igrača, jer ću loše pobeđivati bez obzira na špil. Ovome sam suprotstavio sve kvalitetne špilove koje imamo sastavljene u „trezoru“ IM Tima, kao i još neke koje sam smislio u međuvremenu. Slede rezultati:

 
Spisak špila
# Zombi-orci B R
Bića (41)
4 Ork Banda
4 Orkovođa
4 Ork Jurišnik
4 Kužna Nakaza
4 Nakazni Ork
4 Ork Fanatik
4 Orkozlob
4 Orkokrilci
3 Kralj Mrtvih
3 Ork Matrona
2 Buljuk Orkova
1 Strvožder
Ostale magije (18)
4 Pomračenje Svesti
3 Teror Vatre i Tame
3 Grom
2 Zmijski Dodir
2 Usijano Gvožđe
2 Kroćenje Kerbera
1 Piromanija
1 Lančani Odbljesci
Neosnovni izvori (2)
2 Brlog

Da počnemo sa lošim vestima: Ujedinjenje je zaista veoma moćno; procenat pobeda špila je zaista blizu 50%. Dobra vest je što je na neke stvari ipak „ranjiv“, i to pre svega na brze i agresivne špilove. Kako je njegova šema kompleksna za odigravanje i traži pripremu bukvalno od prvog poteza, igrač je praktično potpuno „otvoren“ sve do 4. ili 5. poteza. Ako do tada ne izgubi, špil obično čvrsto staje na noge. Karta koja mu redovno pravi velike probleme je Teror Vatre i Tame, jer je često dovoljna da dokrajči igrača u trenutku kada izgleda da je potpuno siguran. Dva špila koja su u svom sastavu imala ovu kartu najčešće su i odnosila pobedu: prvi je „Drevolucija“, špil novog kolege iz ovog teksta, a drugi je crveno-crni zombi-ork špil, koji je i jedini špil protiv koga, u pet partija, Ujedinjenje nije uspelo da odnese ni jednu jedinu pobedu! Desno je spisak ovog crveno-crnog špila, pa testiranje možete izvesti i sami. Ključno u oba špila su mogućnosti žrtvovanja sopstvenih bića, što dovodi do toga da Nedelja Mrtvih ne bude toliko uspešna. Zombi-orci ovo rade na sledeći način: kada protivnik igra Nedelju Mrtvih, ja žrtvujem Ork Fanatika kako bih naneo 10 štete svojoj Kužnoj Nakazi, koja će zatim dati -10/-10 nekom trećem orku.... i kada se razreši Nedelja Mrvih, svi oni su ponovo u igri!

 

Drekavci su još suptilniji: preko Zloćudnog je moguće žrtvovati bilo kog ključnog drekavca koji je već u igri, ali i odbaciti nekog koji će takođe ući u igru nakon famozne Nedelje Mrtvih.

 
karta: Nedelja Mrtvih

Najlošije rezultate ostvario sam, protivno očekivanjima, sa vojnicima kakvim je igrala polufinalistikinja NS kvalifikacija. Pokazalo se da su, iako brzi, u principu suviše sitni, i da nakon Nedelje Mrtvih ostajem i bez bića i bez ruke. Mogu se žaliti i da nisam imao dovoljno sreće u ovim parijama, jer bukvalno nijednom nisam vukao ključnog Pozivara, a mnogo puta sam svodio protivnika na 10-20 života, ali šta sad... Opet suprotno mojim očekivanjima, ptice iz ovog teksta su bukvalno rasturile Ujedinjenje. Kako i one imaju način za žrtvovanje sopstvenih bića, ali i pomoć Znamenja Ptice i Orla Duše pride, možda rezultat i nije toliko neobičan. Najsuroviji oblici kontrole imaju veće probleme sa Ujedinjenjem (koje ne može biti sprečeno) nego špilovi u kojima je kontrola samo „dopuna“, što je slučaj sa ovim pticama. Da pomenem da je i Tabuisanje jedan od sjajnih način potpunog razbijanja šeme uklanjanjem svih Nedelja Mrtvih van igre.

 

Ujedinjenje je naravno alergično i na bilo kakvo uništavanje izvora (ako se počne na vreme), pa su mu i modernije verzije čuvenog Isušivača i Napasnog Isušivanja bez većih problema došla glave. Ono što me je posebno iznenadilo je da su se neki izuzetno zabavni a inače ne previše kompetitivni špilovi odlično snašli protiv Ujedinjenja: primer za ovo je špil Tri Sunca Vitora, a ključ je u Točirogu, zbog koga čak i zverski špil briljira protiv ovoga. Pobedu su ponekad odnosili i špilovi surove snage kojima Nedelja Mrtvih prilično smeta zbog specifične strategije, poput prva dva špila iz ovog teksta. Kod ovakvih okršaja, odlučivala je bukvalno početna ruka onoga ko igra prvi – ako brzi špilovi imaju šta im je potrebno, Ujedinjenje jednostavno ne stigne da se desi. A ako se desi, oni praktično nemaju odgovor.

Moj konačni zaključak je sledeći: iako je Ujedinjenje zaista jedna od najjačih karti Izvora magije, nije i prejaka. Balansira na tankoj ivici, zajedno sa Ravnotežom, ali ipak nije „preterana“. Dobar deo problema je rešen odlukom da se izvori ne mogu aktivirati usred razrešenja magije ako to eksplicitno ne traži neki efekat – ovo je usporilo šemu sa Nedeljom Mrtvih za ceo potez, što je izgleda dovoljno. Iako smo imali nekoliko ideja za zvaničnu izmenu teksta koja bi „umirila“ Ujedinjenje (da žrtvovani izvori idu van igre ili da žrtvovanje bude deo cene koja se plaća pre ubacivanja izvora), ovakve izmene nećemo praviti. Osim ako potpuna takmičarska dominacija ovakvih špilova dokaže da je moja „procena snage“ pogrešna, stavljamo tačku na ovo pitanje, a test-špil arhiviramo za neke buduće testove.

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com